Τελικά θέλουμε την Πληροφορική στο Ελληνικό σχολείο;

Στην προσπάθεια της χώρας μας να συγκλίνει με την υπόλοιπη Ευρώπη, η Πληροφορική μπορεί να αποτελέσει μοχλό καινοτομίας και ανάπτυξης. Ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί μέσω της δημιουργικής αξιοποίησης της Πληροφορικής στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα. Αλλά μάλλον δεν το θέλουμε αυτό .. το αντίθετο μάλιστα, αυτό δείχνουν οι τελευταίες κυβερνητικές αποφάσεις.

Η Πληροφορική υποβαθμίζεται στο Δημοτικό Σχολείο, το μάθημα γίνεται μονόωρο με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ποιότητα της διδασκαλίας, ονομάζεται ΤΠΕ (γιατί άραγε;) και δίνεται αυθαίρετα το δικαίωμα σε Δασκάλους με Β’ Επίπεδο επιμόρφωσης να το διδάσκουν. Αλήθεια από πότε διδάσκεται ο Προγραμματισμός Υπολογιστών στο Β’ επίπεδο; Πως άνθρωποι που δεν έχουν γράψει μια γραμμή κώδικα στη ζωή τους θα διδάξουν σε παιδιά κάτι που δεν το γνωρίζουν, δεν το έχουν ποτέ διδαχθεί; Είναι δυνατόν το 2016, η επιμόρφωση λίγων ωρών να δίνει επαγγελματικά δικαιώματα που έχουν απόφοιτοι Πανεπιστημίου;

Δείτε τη σχετική ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ για την Υποβάθμιση Πληροφορικής Παιδείας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και την ανακοίνωση της ΕΠΕ για το Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.

Επίσης στην  τροπολογία-γέφυρα για τη μετάβαση σε ένα αναβαθμισμένο Επαγγελματικό Λύκειο που κατέθεσε στο νομοσχέδιο για την Έρευνα, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αναφέρεται:

«Το διδακτικό ωράριο των υπευθύνων εργαστηρίων τομέων και ειδικοτήτων των Ε.Κ. και ΕΠΑ.Λ. μειώνεται κατά δύο(2) διδακτικές ώρες από το ισχύον κάθε φορά διδακτικό ωράριο για τον εκπαιδευτικό, με κατώτερο όριο τις δεκαοκτώ (18) ώρες, εφόσον με βεβαίωση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας προς τον Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαπιστώνεται η λειτουργία αντίστοιχου εργαστηρίου. Για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν οριστεί υπεύθυνοι εργαστηρίων: α) πληροφορικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή β) πληροφορικής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή γ) φυσικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν προβλέπεται μείωση διδακτικού ωραρίου και αναλαμβάνουν την ευθύνη του εργαστηρίου ως αποκλειστική εξωδιδακτική απασχόληση κατά την κατανομή των εργασιών από τον σύλλογο διδασκόντων.»

Η απόφαση αυτή δημιουργεί μεγάλα προβλήματα σε πληθώρα εκπαιδευτικών (ΠΕ19-20 και ΠΕ04), σε ορισμένους από τους οποίους τίθεται θέμα με την οργανική τους θέση. Άραγε σε πόσα σχολεία στην Ελληνική επικράτεια θα ισχύσει η αποκλειστική εξωδιδακτική απασχόληση; Θα αναλάβουν συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων το myschool και κάθε άλλη εξωδιδακτική απασχόληση σχετική με τους υπολογιστές;

Μήπως όλα γίνονται για να μειωθούν από την επόμενη χρονιά οι ώρες απασχόλησης των αναπληρωτών;

This entry was posted in Δημοτικό and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *